Isnin, 20 Jun 2011

hujan

Jepun memang terkenal dengan ramalan cuacanya yang memang hampir tetap...aku xcakap tepat ok. hampir tepat.

tapi sedar atau tidak kita yang Jepun pon xdapat nak meramal hujan dengan tepat. perkara ni aku sedari ketika aku berbual-bual dengan seorang sahabat dari bangladesh kalau xsilap aku... aku pon xberapa nak ingat jugak warganegaranya.

ok balik kepada tajuk. mengapa ya jepon dapat meramal musim lain dengan agak tepat tetapi tidak pada musim hujan. mungkin ini jawapannya:

Sesungguhnya di sisi Allah pengetahuan yang tepat tentang hari kiamat dan Dialah jua Yang menurunkan hujan dan Yang Mengetahui dengan sebenar-benarnya tentang apa yang ada dalam rahim (ibu yang mengandung) dan tiada seorang pon yang betul mengetahui apa yang akan diusahakannya esok (samada baik ataupun jahat); dan tiada seorangpun yang dapat mengetahui di bumi negeri manakah dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Amat Meliputi pengetahuan-Nya.


(surah lukman: 34)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan