Sabtu, 8 Disember 2012

wajah baru blog si musafir

hari ini penulis berhajat besar untuk membawa sedikit perubahan dalam penulisan penulis di blog si musafir ini, tapi insyaAllah temanya tetap akan sama cuma pembawaannya mungkin sedikit berbeza.
penulis ingin cuba membawa pendekatan baru yang lebih mesra pembaca dan lebih sesuai untuk sajian umum. penulis juga bercadang untuk menulis dengan lebih santai dengan isu dan skop yag lebih luas.

kemungkinan penulis akan lebih banyak menulis mengenai pengalaman penulis di bumi sakura berbanding bercakap tentang perihal agama yang isinya agak berat kerana penulis merasakan diri penulis belum cukup layak untuk menyentuh bab yang seperti itu, tambahan sudah banyak blog yang membahaskan isu yang sebegini dengan pengisiannya yang lebih mapan. bimbang dengan kata-kata 'yang jahil mengajar yang celik' menguatkan lagi semangat penulis untuk mebawa perubahan dasar d blog ini. penulis yakin, walaupun tidak menyentuh secara direct dan tidak membincangkan perihal agama dengan terperinci, kata-kata dan penulisan yang baik juga mampu menjadi satu jenis dakwah yng berkesan.

perkongsian pengalaman dan juga pembawaan yang lebih santai juga ada ketikanya lebih memberi kesan kepada masyarakat umum malah ia mungkin mampu menarik sesetengah orang untuk lebih mudah berubah berbanding pengisian yang berat dan hanya fokus kepada isi semata-mata. dengan ini, penulis dengan suka hatinya dan dengan lafaz bismillah, melancarkan blog si musafir dengan skema penulisan yang baru.



jzzk kepada yang sudi membaca selama ini...

3 ulasan:

  1. saya menantikan penulisan terbaru si musafir :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. penulis masih cuba mencari identiti baru penulisan penulis...

      masih dalam peringkat beta..hee..senyumbusuk...

      Padam
  2. Tingkatkan usaha penulisanmu Faiz..doryoku sureba, yume wa kanau yo! :)
    Don't worry, saya follower setia awak.. ^_^

    BalasPadam